duminică, septembrie 16

RAINBOW CAKE

Zilele trecute a fost ziua baiatului cel mare. Tot anul mi-a spus cat de mult isi doreste un tort "special si minunant"pe care sa il manance impreuna cu prietenii lui. Initial isi dorea un tort decorat cu personajele din Madagascar, insa nu am avut timp suficient pentru a face decoratiunile. Piciul a vrut atunci un tort curcubeu. Am cautat pe net sa vad ce variante de tort am si nu mare mi-a fost surprinderea sa constat ca exista un astfel de tort. Desi intial am crezut ca numele se refera la decoratiunile de pe tort, am constatat ca blaturile tortului formau curcubeul.

Prajitura a aparut initial pe blogul Whisk Kid. Aici gasiti reteta  originala http://www.whisk-kid.com/2009/08/say-it-with-cake.html . Pe net circula mai multe retete ale tortului, insa toate par sa aiba la baza varianta propusa de Ana Maria Ciolacu pe blogul http://www.justlovecookin.com . Tot de aici am preluat si eu reteta.

In esenta tortul nu este greu de realizat, singurul pas migalos fiind reprezentat de coacerea blaturilor . Mi-a luat cam 3 ore sa pregatesc si apoi sa coc toate cele 6 blaturi (sau mai multe daca doriti sa mai adaugati culori). Tortul este unul de efect iar piciul a fost extaziat de curcubeul din tortul lui.


Ingrediente:

300 g zahăr
250 g făină
1 pachet praf de copt
1/2 linguriţă sare
115 g unt moale
240 ml lapte
1 lingură zeama de lămâie
4 albuşuri
1 l frişcă
50 gr zahar pudra

Preparare:
1.Intr-un vas amesetcam ingredientele uscate: faina, zaharul, praful de copt si sarea.
2.Turnam unutul moale si laptele amestecam cu zeama de lamaie(cu vreo 15 minute inainte) peste ingredientele uscate si amestecam bine pana la omogenizare.
3.Albusurile se bat spuma si se incorporeaza in compozitia precedenta.
4.Impartim compozitia cat mai exact in 6 boluri . De preferat ar fi sa folositi un cantar insa in lipsa lui eu am folosit lingura si am repartizat pe rand cate o lingura de compozitie in fiecare bol.
5. In fiecare bol punem cate o culoare. Am folosit colorantii pudra cumparati de pe site-ul www.pastaidevailie.ro . Amestecam bine pana se omogenizeaza compozitia si obtinem un aluat intens colorat in fiecare bol. Nu am folosit colorant alimentar lichid pentru ca imi subtiaza aluatul si ar fi trebuit sa mai adaug faina.

6. Ungem cu unt formele de copt( cu diametru de circa 20-25 cm) si tapetam cu hartie de copt.
7. Turnam compozitiile de blat in forme si nivelam bine.
8. Coacem blaturile pe rand cate 20 de minute la 180 de grade. Sunt gata cand trec de testul scobitorii.
9.Pentru crema se mixeaza frisca impreuna cu 50 gr zahar pudra.
10. Asamblam tortul si il imbracam in frisca.


Si inca o feliuta:







0 comentarii:

Trimiteți un comentariu