miercuri, noiembrie 7

Prajitura cu biscuiti si fructe confiate


De mic copil am adorat salamul de biscuiti, insa mi-a displacut total unul dintre ingredientele lui. Nu m-am impacat niciodata cu rahatul acela in zece mii de culori, care iti face glicemia sa o ia razna din secunda doi de inghitire. Nu pot spune nici ca varianta mea de salam de biscuiti este dietetica, insa  este mult mai buna si ciocolatoasa.

Pentru un salam de biscuiti de circa 25 cm avem nevoie de:
 3 pachete biscuiti Petite Beurre;
200 gr mix fructe confiate;
100 gr unt moale;
50 gr cacao;
esenta de rom;
nuci si migdale maruntite;
5 linguri de zahar;
50 ml apa;
ciocolata neagra;
cicolata cu lapte.
fulgi de migdale.

Preparare:

Biscuitii se zdrobesc cu un sucitor sau se maruntesc in robotul de bucatarie, lasand insa si bucati mai mari. Astfel textura prajiturii va fi mai placuta.

Fructele confiate se maruntesc cu un cutit bine ascutit si se amesteca cu biscuitii,
Se adauga 50 gr de cacao si se omogenizeaza totul.
Nucile si migdalele se rumenesc usor la cuptor , apoi se toaca cat mai marunt. O parte din acestea le-am macinat , iar restul le-am tocat mai mari pentru a se simti in prajitura.
Apa si zaharul se pun impreuna pe foc si se fierb cateva minute, pana cand zaharul este dizolvat.
Untul moale si romul se adauga peste biscuiti si apoi se toarna  cate putin din siropul de zahar. Nu puneti tot siropul o data, este posibil sa nu fie nevoie de tot. Se amesteca bine, avand grija ca untul sa se topeasca si sa se incorporeze uniform in compozitia de biscuiti.

Cam asa arata compozitia inainte de a adauga nucile si migdalele tocate.

Cand totul este bine amestecat se ia compozitia si pe o folie alimentara se modeleaza sub forma de sul.

Se da la rece pentru minim 2 ore, apoi se glazureaza cu ciocolata neagra si ciocolata cu lapte.


Ca timp de pregatire, prajitura este gata in 30 de minute. La acest timp se mai adauga cele 2 ore de stat la frigider si timplul pentru decorare.9


P.S.  Fructele confiate le-am luat o parte din Lidl. Se gasesc la cutiute de circa 50 gr tocate marunt si foarte diversificate.



6 comentarii:

  1. Prajitura copilariei,fooooarte gustoasa si frumoasa.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu o ador. Nu pierd nici o ocazie sa fac salam de biscuiti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne chiar cautam aceasta reteta foarte buna, deoarece am fost la targul de turism si am cumparat de acolo o feliuta mica de salam de biscuiti facut in casa cam de manrimea unei felii de cozonac si am dat 20 de lei, iar pentru mine a fost un pic cam mult.
    Acum ca am reteta ma apuc de vanzare :)) Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buna reteta este adorata de mama mea si cred ca o sa-i fac o supriza :)
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur ca va este de folos reteta.

    RăspundețiȘtergere
  6. fructe confiate la preturi corecte gasiti pe www.ameplant.ro

    RăspundețiȘtergere